trollmorsan

Alla inlägg under september 2009

Av trollmorsan - 30 september 2009 14:07

Hittade en gullig bild på när mina barn var mindre och skulle på maskerad. Grisdräkten och kanindräkten har de själva valt modell och tyg till, sen har jag sytt upp det till dom. Gristrynet är en avskuret toarulle klädd med tyg. Visst är dom söta!

  

Av trollmorsan - 30 september 2009 09:35

När hösten kommer tycker jag att det är så mysigt att sitta och sticka. Nu har jag börjat sticka på en tröja i ett mörkrosa melerat garn, som jag tycker är jättefint. Visst ser tröjan mysig ut! Om du känner dig inspirerad att göra en själv hittar du mönstret till tröjan på Garnstudio

  


Av trollmorsan - 29 september 2009 14:42

Det har blåst kraftigt i örebro län igår kväll och inatt. Det har orsakat flera stömavbrott. Nedblåsta träd har blockerat tretton olika vägsträckor. I Kumla har ett helt tak blåst av en byggnad och rivit med sig träd.


Det som inte drabbades av blåsten gick en man bärsärk på med spade och sopdäck i Örebro. Mannen har sprungit runt och slagit med spaden på flera parkerade bilar.


Av trollmorsan - 28 september 2009 06:38

Min sons tjej ringde mig igår kväll och berättade att min son (Batman) hade krockat. En bil hade kört ut från en parkering  mitt framför min sons batmobil och han hade ingen möjlighet att hinna stanna. Båda förarna hade förts till USÖ i ambulans. Min son blev som tur var var inte allvarligt skadad. Jag blev ändå ganska omskakad.

 

Batmobil

Av trollmorsan - 27 september 2009 16:31

Tjejerna är i Degerfors och repar till musikalen som de ska  vara med i. Det har varit en tuff termin, eftersom dom är nästan aldrig lediga och kan umgås med kompisar. Musikalen tar hela helgerna för dom. I veckorna har dom ju skola, teaterlektioner, sångpedagogen och läxläsning. Varje måndag reser vi till Linköping, så den här terminen har de fått göra ett uppehåll med danslektionerna som vi reser ganska långt för annars.


Som jag skrivit tidigare älskar Sörunfrunf sång och musik. Hon sjunger nästan all vaken tid och vill kunna arbeta med musik.

Teater är det Lilla Gris älskar att syssla med. Hon vill bli skådespelerska när hon blir stor. Det är tack vare hennes bestämdhet i att hon skulle börja åka på aditions, som vi hittade adition till Järnklockan. Det var roligt för tjejerna att de kom med i den första roll de sökte.


Musikalen de ska spela i heter "Järnklockan" och är skriven av Monica Forsberg. Den har premiär på Valsverket i Degerfors den 16 oktober. http://www.valsverket.se/program.html

Föreställningar:

16 och 17 oktober klockan 19.00
18, 24 och 25 oktober klockan 15.00

Pris: 150 kr

  

Av trollmorsan - 26 september 2009 14:44

Idag var det storfrukost som gällde. Amerikanska pannkakor,scrumbled eggs, bacon, plättar, två sorters bröd, olika sorters pålägg, olika sorters sylt, fil, havrefras, müsli m.m

Sju personer var vi till frukosten Jag, Stor Trollet, Sörunfrunf, Lilla Gris, Riddar-M, Grisko och Stor Trollets bror.

Det var jättetrevligt.

Nu har alla åkt, så Stor Trollet och jag ska åka in till Örebro.

Av trollmorsan - 25 september 2009 23:51

Anna Anka i TV3:s nya satsning Svenska Hollywoodfruar har väckt starka reaktioner i Sverige.

Jag har hittat ett klipp från filmen "Dum & dummare" (1994). där hon hade en statistroll. Anna Anka spelade en svenska i bikini som kliver av en buss. Hon hade hela två repliker "Hej allihopa" och "Hejdå"

Av trollmorsan - 25 september 2009 19:10

Såg att jag missat lägga ut den här fina bilden från en av mina svamputflykter. Skärpan är dålig, eftersom det är ett mobilfoto.

Visst är dom vackra. Inte konstigt att dom kallas skogens guld.

Gul kantarell 

Presentation


Trollmorsan vill gärna att ni lämnar kommentarer

Omröstning

Vad intresserar dig mest när du läser en blogg?
 Dagbok
 Familjeliv
 Film
 Foto
 Handarbete
 Hantverk
 Humor
 Hälsa
 Inredning
 Mode
 Pyssel
 Recept
 Trädgård

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards